-
Wszystkie kategorie
- KETO SUPLEMENTY
- ODŻYWKI SPORTOWE
- SUPLEMENTY
- WITAMINY
- ZIOŁA I ADAPTOGENY
- MINERAŁY
- TRAN I OLEJE
- ALGI i GRZYBY WITALNE
- SUPERFOOD
- PROBIOTYKI I ANTYOKSYDANTY
- SUPLEMENTY NA ODPORNOŚĆ
- SUPLEMENTY NA ODCHUDZANIE
- ZDROWA ŻYWNOŚĆ
- DIETA BEZGLUTENOWA
- PROFILAKTYKA
- AROMATERAPIA
-
PRODUCENCI
- Doctor's Best
- Beet It
- Active Edge
- Estrovita
- Life Extension
- ForMeds
- Puritan's Pride
- Bio Medical Pharma
- Singularis
- Bilovit
- Enzymedica
- Garden of Life
- BetterYou
- Health Labs Care
- Aura Herbals
- Prima Zdrowie
- Skoczylas
- Osavi
- 6PAK Nutrition
- SolveLabs
- BioTech USA
- Trec
- Aronpharma
- Namedsport
- Noble Health
- FitRec
- Intenson
- Bene Vobis
- Olimp
- OstroVit
- LAB ONE
- Dobra Kaloria
- Medica Herbs
- Nature Science
- Yango
- Pharmabest
- Xenico
- FA Nutrition
- Genactiv
- Halier
- Crispy Natural
- Essensey
- Child Life
- Zein Pharma
- Nord Farm
- BAD ASS
- AKCESORIA
- ODCHUDZANIE
- ODPORNOŚĆ
- KETO SUPLE
- SPORT
-
SUPLEMENTY
- SUPLEMENTY na ODPORNOŚĆ
- SUPLEMENTY DLA KOBIET
-
SUPLEMENTY DLA MĘŻCZYZN
- Funkcje Sexualne i Libido Mężczyzn
- Masa Mięśniowa i Regeneracja Mężczyzn
- Serce i Układ Krążenia Mężczyzn
- Sylwetka i Kontrola Wagi Mężczyzn
- Zdrowe Kości i Stawy Mężczyzn
- Zdrowie Hormonalne Mężczyzn
- Zdrowie Prostaty
- Zdrowie Psychiczne i Koncentracja Mężczyzn
- Minerały dla Mężczyzn
- Witaminy dla Mężczyzn
- Zioła i Superfood dla Mężczyzn
- SUPLEMENTY DLA DZIECI
- SUPLEMENTY DLA SENIORÓW
- SUPLEMENTY DLA KOBIET W CIĄŻY
- SUPLEMENTY DLA WEGAN, WEGETARIAN
- PROBIOTYKI, ANTYOKSYDANTY
- WITAMINY
- MINERAŁY
- ZIOŁA
- SUPERFOOD
- ALGI i GRZYBY WITALNE
- TRAN, Omega3, OLEJE
- PROBIOTYKI i ANTYOKSYDANTY
- PROFILAKTYKA
- AROMATERAPIA
- DIETA BEZGLUTENOWA
- ZDROWA ŻYWNOŚĆ
- AKCESORIA
-
PRODUCENCI
- 4SPORT NUTRITION
- 6PAK NUTRITION
- 7NUTRITION
- ABSOLUTE NUTRITION
- ACTIKID
- ACTIVE EDGE
- ACTIVLAB
- AFLOFARM
- ALG PHARMA
- ALLMAX NUTRITION
- ALTER MEDICA
- AMAZONA
- ANATOL
- APPLIED NUTRITION
- ARONPHARMA
- AURA CARE
- AURA HERBALS
- B&M
- BAD ASS
- BAKALLAND
- BEET IT
- BEKETO
- BENE VOBIS
- BETTER YOU
- BIG NATURE
- Bio Medical Pharma
- Bio Planet
- BIO-KULT
- BioTechUSA
- Carlson Labs
- Doctor's Best
- Essensey
- EstroVita
- FORMEDS
- Garden of Life
- HEALTH LABS CARE
- Holland & Barret
- Jarrow Formulas
- KENAY
- LAB ONE
- LABORELL
- Life Extension
- Marinex International
- MedFuture
- MEDICA HERBS
- MedVerita
- Mito-Pharma
- MyBestPharm
- NAMEDSPORT
- Naturalnie Zdrowi
- NATURE SCIENCE
- NobleHealth
- Nordic Naturals
- NOW FOODS
- OLIMP
- OSAVI
- OstroVit
- PrimaBiotic
- Purella Superfoods
- SINGULARIS
- SKOCZYLAS
- SOLHERBS
- SolveLabs
- SWANSON
- TREC NUTRITION
- VITARGO
- WISH
- YANGO
-
ODCHUDZANIE
- ODPORNOŚĆ
-
KETO SUPLE
- SPORT
-
SUPLEMENTY
-
Funkcje Sexualne i Libido Mężczyzn
-
Masa Mięśniowa i Regeneracja Mężczyzn
-
Serce i Układ Krążenia Mężczyzn
-
Sylwetka i Kontrola Wagi Mężczyzn
-
Zdrowe Kości i Stawy Mężczyzn
-
Zdrowie Hormonalne Mężczyzn
-
Zdrowie Prostaty
-
Zdrowie Psychiczne i Koncentracja Mężczyzn
-
Minerały dla Mężczyzn
-
Witaminy dla Mężczyzn
-
Zioła i Superfood dla Mężczyzn
SUPLEMENTY DLA MĘŻCZYZN -
- WITAMINY
-
MINERAŁY
-
ZIOŁA
-
SUPERFOOD
-
ALGI i GRZYBY WITALNE
-
TRAN, Omega3, OLEJE
-
PROBIOTYKI i ANTYOKSYDANTY
- PROFILAKTYKA
-
AROMATERAPIA
- DIETA BEZGLUTENOWA
- ZDROWA ŻYWNOŚĆ
-
AKCESORIA
-
PRODUCENCI
-
Reklamacje i Zwroty
- Ilekroć w niniejszej sekcji („Reklamacja”) jest mowa o:
- Kodeksie cywilnym – należy przez to rozumieć polską ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- Konsumencie – należy przez to rozumieć Kupującego będącego osobą fizyczną, kupującą w Sklepie bez bezpośredniego związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kupującym – należy przez to rozumieć każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu;
- Kupującym uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego;
- Przedsiębiorcy uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Kupującego będącego osobą fizyczną, zawierającą w Sklepie umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego;
- Sklepie – należy przez to rozumieć Sklep vitame.pl, prowadzony przez Sprzedającego w ramach platformy Allegro;
- Sprzedającym – należy przez to rozumieć podmiot, którego szczegółowe dane wskazane są w sekcji “O Sprzedającym”;
- Ustawie o prawach konsumenta – należy przez to rozumieć polską ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedający ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedający prosi o składanie reklamacji na adres elektroniczny lub pocztowy Sprzedającego, wskazany w sekcji “O Sprzedającym”.
- Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Towary
- W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać:
- wymiany towaru,
- naprawy towaru.
- Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy,
- Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
- Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
- z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
- W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedającemu. Sprzedający odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
- Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- W razie odstąpienia od umowy z powodu braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedającemu na jego koszt, na adres adres wskazany w odrębnej wiadomości mail. Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedający informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
- pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
- internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
- Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedającego do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedającego jak i Konsumenta.
- Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Kupujących innych niż Kupujący uprzywilejowani
- W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
- Wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.
- Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedającego o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
- Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany towaru na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedającego, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres adres wskazany w odrębnej wiadomości mail.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą w Sklepie, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części - w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
- Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedający prosi o zwracanie towaru na adres: adres wskazany w odrębnej wiadomości mail niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Brak prawa odstąpienia od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa powyżej, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Polityka Reklamacji i Zwrotów w Sklepie VITAME.pl
1. Postanowienia ogólne
1.1. polityka reklamacji i zwrotów, która zawiera zasady rozpatrywania reklamacji oraz zwrotów w sklepie internetowym VITAME.pl, dzaiłającym w modelu dropshipping, zwanym dalej „Sklepem”.
1.2. Sklep pełni pośrednika między klientami a dostawcami, co oznacza, że proces reklamacji i zwrotów może być dostępny we współpracy z dostawcami.
2. Prawo do odstąpienia od umowy
2.1. Zgodnie z prawem, klient ma prawo od odstąpienia od umowy kupna na odległość, bez podania przyczuny, w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki.
2.2. Aby uzyskać z prawa do odstąpienia od umowy, klient powinien złożyć oświadczenie (np. poprzez e-mail), oraz odesłać zwracany towar na adres wskazany przez Sklep VITAME.pl, lub dostawcę.
2.3. Zwrot środków za zwracany towar, zostanie dokonany na wskazany przez Kupującego rachunek bankowy, w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zwróconego towaru przez Dostawcę, oraz stwierdzenia braku przeciwskazań do dokonania zwrotu (brak uszkodzeń, brakśladów użytkowania itd),
3.Warunki zwrotu towaru
3.1. Towar zwracany powinien być w stanie niezmienionym, czyli nieużywany, nienaruszony, w oryginalnym opakowaniu. 3.2. Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa Klient, chyba że zostanie wyraźnie zaznaczony inaczej (np. w przypadku reklamacji uznanej za zasadną). Vitame.pl nie przyjmuje przesyłek wysłanych przez Klienta za pobraniem.
4. Reklamacje
4.1. Klient może złożyć reklamacje w przypadku, gdy otrzymany towar jest niezgodny z umową, posiada wadę, lub został uszkodzony w trakcie dostawy.
4.2. Aby złożyć reklamację, klient powinien zwrócić się do sklepu, przedstawiając opis problemu oraz załączając zdjęcia lub inne dowody wskazujce powód reklamacji towaru.
4.3. Sklep VITAME.pl, w porozumieniu z Dostawcą, rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia przez Kupującego. Klient zostanie poinformowany mailowo o kolejnych krokach/wyniku rozpatrzenia reklamacji (wymiana towaru, naprawa lub zwrot środków).
5. Proces rozpatrywania reklamacji
5.1. W przypadku uznania reklamacji, Sklep VITAME.pl, pokrywa koszty zwrotu reklamowanej przesyłki, oraz wymiany lub naprawy.
5.2. W razie konieczności otrzymania zwrotu lub wymiany towaru na nowy, Klient otrzyma odpowiedź zwrotną mailową. 5.3. W razie konieczności zwrotu gotówlki, VITAME.pl, zwraca gotówkę na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
6. Produkty bez prawa do zwrotu
6.1. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku produktów:a. nietrwałych posiadających krótki termin do spożycia. Mowa tu o wszelkiego rodzaju żywności.
b. kosmetyków, ze względów higienicznych ,
c. przedmioty wykonane w ramach zamówienia indywidualnego.
d. produktów cyfrowych tj. kursy, pobrane pliki i e-booki, płyty CD, DVD, nagrania dźwiękowe i audiowizualne.
e. wyroby medyczne, nawet jeśli są oryginalnie zapakowane i nie były w ogóle używane.
7. Procedura zwrotów w dropshippingu
7.1. Ze względu na model dropshipping, proces zwrotu i reklamacji może trwać dłużej niż w przypadku innych sklepów. Sklep powstał, aby skrócić ten czas i informować Klienta o statusie jego zgłoszenia.
7.2. Klient otrzymuje adres zwrotny, który może być różny w zależności od dostawcy.
8. Postanowienia końcowe
8.1. Sklep VITAME.pl zastrzega sobie prawo do zmiany polityki zwrotów i reklamacji. Zmiany będą dostępne na stronie internetowej sklepu i nie będą miały wpływu na zamówienia przed wprowadzeniem zmiany.
8.2. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących reklamacji i zwrotów, klient może zwrócić się do sklepu pod adres e-mail: sklep@vitame.pl.