Reklamacje i Zwroty

  1. Ilekroć w niniejszej sekcji („Reklamacja”) jest mowa o:
    • Kodeksie cywilnym – należy przez to rozumieć polską ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
    • Konsumencie – należy przez to rozumieć Kupującego będącego osobą fizyczną, kupującą w Sklepie bez bezpośredniego związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
    • Kupującym – należy przez to rozumieć każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu;
    • Kupującym uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego;
    • Przedsiębiorcy uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Kupującego będącego osobą fizyczną, zawierającą w Sklepie umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego;
    • Sklepie – należy przez to rozumieć Sklep vitame.pl, prowadzony przez Sprzedającego w ramach platformy Allegro;
    • Sprzedającym – należy przez to rozumieć podmiot, którego szczegółowe dane wskazane są w sekcji “O Sprzedającym”;
    • Ustawie o prawach konsumenta – należy przez to rozumieć polską ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Sprzedający ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  3. Sprzedający prosi o składanie reklamacji na adres elektroniczny lub pocztowy Sprzedającego, wskazany w sekcji “O Sprzedającym”.
  4. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

Towary

  1. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  3. Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać:
    1. wymiany towaru,
    2. naprawy towaru.
  4. Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
    1. obniżeniu ceny,
    2. odstąpieniu od umowy,
    w sytuacji gdy:
    • Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
    • Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
    • brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
    • brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
    • z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
  5. W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedającemu. Sprzedający odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
  6. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
  7. W razie odstąpienia od umowy z powodu braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedającemu na jego koszt, na adres adres wskazany w odrębnej wiadomości mail. Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  8. Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedający informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
    • pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
    • internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
    Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
    • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
    • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
  2. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedającego do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
  3. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedającego jak i Konsumenta.
  4. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Kupujących innych niż Kupujący uprzywilejowani

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
  2. Wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.
  3. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany, traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedającego o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
  4. Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    2. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    3. żądać wymiany towaru na wolny od wad,
    4. żądać usunięcia wady.
  5. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedającego, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres adres wskazany w odrębnej wiadomości mail.
  6. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą w Sklepie, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
    2. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części - w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
  3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
  4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedający prosi o zwracanie towaru na adres: adres wskazany w odrębnej wiadomości mail niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  10. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  11. Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

Brak prawa odstąpienia od umowy

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa powyżej, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.






Polityka Reklamacji i Zwrotów w Sklepie VITAME.pl


1. Postanowienia ogólne

1.1.  polityka reklamacji i zwrotów, która zawiera zasady rozpatrywania reklamacji oraz zwrotów w sklepie internetowym VITAME.pl, dzaiłającym w modelu dropshipping, zwanym dalej „Sklepem”.
1.2. Sklep pełni pośrednika między klientami a dostawcami, co oznacza, że ​​proces reklamacji i zwrotów może być dostępny we współpracy z dostawcami.

2. Prawo do odstąpienia od umowy

2.1. Zgodnie z prawem, klient ma prawo od odstąpienia od umowy kupna na odległość, bez podania przyczuny, w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki.
2.2. Aby uzyskać z prawa do odstąpienia od umowy, klient powinien złożyć oświadczenie (np. poprzez e-mail), oraz odesłać zwracany towar na adres wskazany przez Sklep VITAME.pl, lub dostawcę.
2.3. Zwrot środków za zwracany towar, zostanie dokonany na wskazany przez Kupującego rachunek bankowy, w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zwróconego towaru przez Dostawcę, oraz stwierdzenia braku przeciwskazań do dokonania zwrotu (brak uszkodzeń, brakśladów użytkowania itd),

3.Warunki zwrotu towaru

3.1. Towar zwracany powinien być w stanie niezmienionym, czyli nieużywany, nienaruszony, w oryginalnym opakowaniu. 3.2. Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa Klient, chyba że zostanie wyraźnie zaznaczony inaczej (np. w przypadku reklamacji uznanej za zasadną). Vitame.pl nie przyjmuje przesyłek wysłanych przez Klienta za pobraniem.

4. Reklamacje

4.1. Klient może złożyć reklamacje w przypadku, gdy otrzymany towar jest niezgodny z umową, posiada wadę, lub został uszkodzony w trakcie dostawy.
4.2. Aby złożyć reklamację, klient powinien zwrócić się do sklepu, przedstawiając opis problemu oraz załączając zdjęcia lub inne dowody wskazujce powód reklamacji towaru.
4.3. Sklep VITAME.pl,  w porozumieniu z Dostawcą, rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej złożenia przez Kupującego. Klient zostanie poinformowany mailowo o kolejnych krokach/wyniku rozpatrzenia reklamacji (wymiana towaru, naprawa lub zwrot środków).

5. Proces rozpatrywania reklamacji

5.1. W przypadku uznania reklamacji, Sklep VITAME.pl, pokrywa koszty zwrotu reklamowanej przesyłki, oraz wymiany lub naprawy.
5.2. W razie konieczności otrzymania zwrotu lub wymiany towaru na nowy, Klient otrzyma odpowiedź zwrotną mailową. 5.3. W razie konieczności zwrotu gotówlki, VITAME.pl, zwraca gotówkę na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.

6. Produkty bez prawa do zwrotu

6.1. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku produktów:

a. nietrwałych posiadających krótki termin do spożycia. Mowa tu o wszelkiego rodzaju żywności.
b. kosmetyków, ze względów higienicznych ,
c. przedmioty wykonane w ramach zamówienia indywidualnego.
d. produktów cyfrowych tj. kursy, pobrane pliki i e-booki, płyty CD, DVD, nagrania dźwiękowe i audiowizualne. 
e. wyroby medyczne, nawet jeśli są oryginalnie zapakowane i nie były w ogóle używane. 

7. Procedura zwrotów w dropshippingu

7.1. Ze względu na model dropshipping, proces zwrotu i reklamacji może trwać dłużej niż w przypadku innych sklepów. Sklep powstał, aby skrócić ten czas i informować Klienta o statusie jego zgłoszenia.
7.2. Klient otrzymuje adres zwrotny, który może być różny w zależności od dostawcy.

8. Postanowienia końcowe

8.1. Sklep VITAME.pl zastrzega sobie prawo do zmiany polityki zwrotów i reklamacji. Zmiany będą dostępne na stronie internetowej sklepu i nie będą miały wpływu na zamówienia przed wprowadzeniem zmiany.
8.2. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących reklamacji i zwrotów, klient może zwrócić się do sklepu pod adres e-mail: sklep@vitame.pl.